Darbuotojų paieška per Linkedin platformą: specialistų patarimai

https://www.freepik.com/free-photo/social-media-icons-rendering_60887094.htm#fromView=search&page=1&position=11&uuid=68faf025-cc43-4e48-89dc-6c7280f41fad&query=linkedin

LinkedIn platforma, skirtingai nei kiti socialiniai tinklai, daugiausiai orientuota į profesionių ryšių kūrimą. LinkedIn vartotojai gali ieškoti darbo ar darbuotojų, kalbėtis apie savo patirtį ir įgūdžius, bendrauti tarpusavyje profesiniais klausimais. Tai leidžia organizacijoms rasti talentų visame pasaulyje ir ypač naudinga kompanijoms, plečiančioms veiklą už šalies ribų.

LinkedIn privalumai darbdaviams

Pagrindinis LinkedIn privalumas – ši platforma daugiausiai orientuota į pokalbius apie darbą ir darbo pasiūlymus. Nors jus dominančio specialisto kontaktus galima rasti ir Facebook, ir Instagram, per šiuos socialinius tinklus išsiųstą žinutę, kviečiančią prisijungti prie komandos, žmogus gali palaikyti privatumo pažeidimu arba šlamštu. Skirtingai nei bandant susisiekti su tuo, kuris susikūrė profilį LinkedIn – reiškia, kad šis žmogus seka profesines naujienas ir yra atviresnis pokalbiams apie jo profesinę ateitį.

Darbdaviams ši platforma naudinga, nes:

  • suteikia prieigą prie kandidatų visame pasaulyje, suburia specialistus iš skirtingų miestų ir šalių, išplečia galimybes rasti tinkamus kandidatus. Tai ypač svarbu įmonėms, kurios pasirengusios organizuoti vertingo specialisto perkėlimą arba suteikti jam galimybę dirbti nuotoliu;
  • leidžia peržvelgti vartotojų profilius, kuriuose pateikiama jų patirtis, įgūdžiai, rekomendacijos, informacija apie karjerą, padedanti priimti pagrįstus sprendimus;
  • suteikia galimybę tiesiogiai bendrauti su kandidatais, užmegzti profesinius ryšius, gauti rekomendacijas iš kitų vartotojų;
  • leidžia išplėstinę kandidatų paiešką pagal raktinius žodžius, įgūdžius, įmonę, vietą ir kt. Tikslesniems rezultatams gauti galima derinti raktinius žodžius naudojant operatorius AND, NOT, OR, „”, () ir pan.

Darbdavio profilio nustatymas

Norint efektyviai naudotis LinkedIn, svarbu teisingai užpildyti savo profilį. Platformos vartotojų apklausos rodo, kad 75 % kandidatų, prieš atsakydami į žinutes, atidžiai išstudijuoja organizacijos puslapį. 69 % jų neatsakys į pasiūlymą, jei jiems kažkas nepatiks, net jei šiuo metu labai reikia darbo.

A. Meškinytė teigia, kad organizacijos profilyje turėtų būti aukštos kokybės įmonės nuotrauka, trumpai aprašyti jos vertybės ir darbo joje privalumai. Tai padės kandidatams suprasti, ką jiems gali pasiūlyti darbdavys.

Kandidatų paieška naudojant LinkedIn

Kandidatų paieška naudojant LinkedIn atliekama standartiniu būdu, pasirenkant profilius ir rašant žinutes. Kad šis procesas vyktų efektyviau, galima:

  • sukurti filtrų šablonus, kad kitą kartą ieškant nereikėtų gaišti laiko juos nustatant. Tai ypač svarbu reguliariai ieškant specialistų panašioms pozicijoms;
  • neapsiriboti pirmaisiais 5–10 % paieškoje esančių profilių ir peržiūrėti visą sąrašą. Labai dažnai talentingi specialistai atsiduria sąrašo apačioje, nes nėra optimizavę savo profilio arba retai jį atnaujina;
  • ieškoti darbuotojų specializuotose bendruomenėse ir grupėse, skelbti informaciją apie laisvas darbo vietas ir keistis naujienomis. Tokiu būdu galima pasiekti platesnę auditoriją;
  • naudoti grotažymių paiešką. Pavyzdžiui, vartotojai, kurie aktyviai ieško darbo, savo įrašuose įtraukia grotažymę #opentowork. Taip galima sekti, kurie vertingi specialistai pateko į darbo rinką.

Tiesioginis bendravimas su kandidatais

LinkedIn dažniausiai naudojamas tiksliniam vadovų ir vertingų darbuotojų įdarbinimui. Skirtingai nei tradicinėse darbo paieškos svetainėse, darbdaviai čia neskelbia laisvos darbo vietos ir nelaukia atsakymų (nors ši galimybė taip pat įmanoma), bet patys rašo tinkamiems kandidatams. 

„Daugelis specialistų, ypač kai aktyviai neieško darbo, gali ne iš karto atsakyti į žinutes. Tačiau, jei kandidatas labai domina, verta palaukti. Jei laisvą darbo vietą reikia užpildyti skubiai, galima pabandyti rasti jo kontaktus greitesniam bendravimui“, teigia A. Meškinytė, komunikacijos projektų vadovė iš personalo atrankų įmonės „Emplonet“.

Turinys kandidatams pritraukti

Reguliariai skelbiant įrašus, straipsnius, naujienas ir naudingus patarimus, galima pritraukti dėmesį į organizacijos profilį. Puiku, kai yra galimybė į turinio kūrimą įtraukti įmonės darbuotojus, kurie papasakotų savo patirtį.

LinkedIn yra galingas įrankis, kuriuo naudojantis, personalo atranka ir įdarbinimo procesas tampa efektyvesni, kadangi darbdaviams suteikiama prieigą prie plataus specialistų rato.