Jei esate verslo savininkas, žinote, kad labai svarbu pasirinkti tinkamą buhalterinės apskaitos įmonę. Juk jie tvarkys jūsų finansus ir patars, kaip valdyti verslą. Kadangi yra tiek daug galimybių, gali būti sunku žinoti, nuo ko pradėti. Šiandienos straipsnyje aptarsime, kokie yra svarbiausi kriterijai, į kuriuos reikia atsižvelgti renkantis apskaitos įmonę.
Svarbiausi kriterijai besirenkant įmonę
- Buhalterinė kompetencija
Pirmas dalykas, kurio turėtumėte ieškoti buhalterinės apskaitos įmonėje, yra techninė kompetencija. Jos turėtų būti susipažinusios su visais naujausiais mokesčių įstatymais bei reglamentu. Jie taip pat turėtų gerai išmanyti finansinės apskaitos principus. Galite paklausti apie jų kvalifikaciją ir patirtį, kad suprastumėte, ar jie turi jums reikalingų žinių. Pasidomėkite su kokiais klientais jie dirbo ir kokias paslaugas teikia. Be to, svarbu įsitikinti, kad įmonė turi sėkmingos veiklos patirties ir yra užmezgusi ryšius su svarbiais klientais.
- Skaidrumas ir bendravimas
Ieškodami apskaitos įmonės, norite įsitikinti, kad tarp jūsų ir buhalterio vyksta atviras bendravimas. Turėtumėte tikėtis, kad jie gebėti laiku atsakyti į jūsų klausimus ir paaiškinti sudėtingas finansines sąvokas jums suprantamais terminais. Įmonė taip pat turėtų užtikrinti, kad jos ataskaitos būtų aiškios ir lengvai suprantamos. Prieš pradėdama dirbti su jumis, ji turėtų atvirai nurodyti savo atsiskaitymo praktiką. Nenorite, kad atlikus darbą jums kiltų netikėtumų, ar ne taip vienas kitą suprastumėte.
- Papildomos paslaugos
Dar vienas svarbus kriterijus yra asmeninis aptarnavimas. Norite dirbti su apskaitos įmone, kuri pažins jūsų verslą iš vidaus ir iš išorės. Ji turėtų sugebėti pasiūlyti konkrečiai jūsų poreikiams pritaikytus patarimus. Ne visos įmonės siūlo tokio lygio asmenines paslaugas, todėl prieš priimdami sprendimą būtinai apie tai pasiteiraukite.
- Konkurencingos kainos
Be abejo, taip pat norite įsitikinti, kad gaunate konkurencingas kainas. Paprašykite kelių skirtingų firmų pasiūlymų ir palyginkite juos vieną su kitu. Įsitikinkite, kad tiksliai suprantate, kas įskaičiuota į kainą, kad vėliau nekiltų netikėtumų. Gaukite rekomendacijų iš kitų savo srities įmonių ir sužinokite, ką jos rekomenduoja. Tačiau čia nepamirškite svarbaus aspekto, lyginti reikia tik panašaus lygio įmones. Atminkite vieną – svarbiausių taisyklių, kuri galioja besirenkant bet ką. Gerai ir pigiai, nebūna. Patirtis rodo, jog žemiausiomis kainomis dirbančios įmonės teikia ne visada kokybiškiausias paslaugas.
Kalbant apie kainos skaičiavimą, ji priklauso nuo reikalingų darbų tipo, sudėtingumo ir jų kiekio.Kai kurios įmonės gali siūlyti fiksuotą kainą, o kitos ims mokestį už valandą. Išsiaiškinkite, ar taikomi kokie nors papildomi mokesčiai ir, jei taip, kiek jie sudaro.
- Atsiliepimai
Nepamirškite perskaityti kitų įmonių, dirbusių su apskaitos įmone, atsiliepimus. Pasiteiraukite savo kolegų ir sužinokite, ką jie mano. Geri ankstesnių klientų atsiliepimai bus geras kokybiškų paslaugų ir kompetencijos rodiklis.
- Žingeidumas
Įsitikinkite, kad apskaitos įmonė yra žingeidi ir nori mokytis naujų dalykų. Geras buhalteris visada turėtų būti pasirengęs mokytis naujų metodų ir technologijų, kad galėtų geriau aptarnauti savo klientus. Jie taip pat turėtų sekti verslo ir teisės pokyčius, kad žinotų, kokia yra geriausia praktika.
Apskaitos įmonės pasirinkimas gali atrodyti nelengva užduotis, tačiau jei skirsite tam pakankamai laiko ir užduosite tinkamus klausimus, viskas eisis lengviau. Atsižvelgdami į šiuos kriterijus, turėtumėte rasti patikimą įmonę, kuri padės jums veiksmingai ir efektyviai tvarkyti apskaitą.
Ar verta buhalterines paslaugas atlikti patiems?
Apskaitos įmonės samdymas turi daug privalumų, įskaitant ekspertų žinias ir patarimus. Tačiau kai kurioms įmonėms gali būti prasmingiau apskaitos paslaugas teikti pačioms ( ypač kuomet kalbame apie smulkųjį verslą, savarankiškai dirbančius asmenis, patentus ir pan). Viskas priklauso nuo jūsų įmonės dydžio ir nuo to, kaip gerai mokate tvarkyti finansinius reikalus.
Jei turite nedidelį verslą , ar tai yra tik verslo pradžia, galite jėgas išbandyti patys. Tačiau tai gali užtrukti pakankamai nemažai laiko, o padarytos klaidos gali kainuoti nemažus pinigus, bet kuomet yra noras – viskas įmanoma. Jei jums rūpi tikslumas ir patikimumas, buhalterinė paslaugų įmonė samdyti yra daug geriau. Jos turės patirties ir žinių, kad padėtų jums orientuotis jūsų finansinėje situacijoje.
Kuo skiriasi profesionalai nuo naujoko?
Pagrindinis skirtumas tarp profesionalo ir naujokų yra jo patirtis ir žingeidumas. Profesionali įmonė turės žinių ir patirties, kad galėtų jums patarti visais jūsų finansinės padėties aspektais. Jos turėtų būti susipažinusios su naujausiais mokesčių klausimaisir taisyklėmis, taip pat su geriausia finansų valdymo praktika.
Naujokas turės mažiau patirties. Jie gali nežinoti naujausių atnaujinimų ir nesuprasti, kaip svarbu laikytis įstatymų, nors ir gali suteikti pagrindinius patarimus. Jų patarimai paprastai bus nepakankamai išsamūs ir detalūs, o klaidos kaip ir minėjome anksčiau, gali sukelti brangiai kainuojančių finansinių sunkumų ateityje, pavyzdžiui bankų finansavimas ir ES paramos projektų ėmimas.
Kiekvienas priimame sprendimą ar samdyti buhalterį, ar tvarkyti buhalterinę apskaitą patiems. Bet kokiu atveju svarbu būti gerai informuotiems ir pasirinkti tai, kas geriausia.