Populiariausi kurortiniai sukčiavimai – tai netikros viešbučių rezervacijos apgaulingose interneto svetainėse, kredito kortelių nuskaičiavimas mokėjimo terminaluose, netikėti kurorto mokesčiai ir apsimetinėjimo darbuotojais schemos. Kibernetiniai nusikaltėliai sukuria suklastotus „Wi-Fi” tinklus, kad perimtų slaptus duomenis, o sukčiavimo taktika nukreipta prieš lojalumo programų narius. Viešbučių saugumo pažeidimai smarkiai kenkia klientų pasitikėjimui ir prekės ženklo reputacijai. Keliautojai gali apsisaugoti užsakydami tiesiogiai viešbučiuose, naudodami saugius mokėjimo būdus ir oficialiais kanalais tikrindami visus personalo prašymus.
Suklastoti viešbučių užsakymai: Viliojimo ir perviliojimo taktika

Kaip dažnai būna, kad keliautojai atvyksta į paskirties vietą ir sužino, kad jų viešbučio rezervacija neegzistuoja? Šis sukčiavimas susijęs su apgaulingomis svetainėmis, kurios imituoja teisėtas rezervavimo platformas ir siūlo viliojančias nuolaidas, kad priviliotų biudžetą taupančius keliautojus.
Nukentėjusieji pateikia kredito kortelės informaciją neegzistuojančioms rezervacijoms ir apgaulę supranta tik atvykę į paskirties vietą.
Siekdami užkirsti kelią sukčiavimui, keliautojai turėtų rezervuoti tiesiogiai oficialiose viešbučių svetainėse, savarankiškai tikrinti kontaktinę informaciją ir skeptiškai vertinti neįprastai mažas kainas.
Sukčiai taiko sudėtingą socialinės inžinerijos taktiką ir, siekdami įgyti pasitikėjimą, prisistato teisėtais viešbučių atstovais. Prieš kelionę visada patvirtinkite užsakymą tiesiogiai viešbutyje.
Kreditinių kortelių nuskaičiavimas registracijos ir mokėjimo terminaluose

Kredito kortelių nuskaitymas tebėra viena iš labiausiai paplitusių finansinių grėsmių, su kuriomis keliautojai susiduria kurortuose.
Sukčiai ant teisėtų mokėjimo terminalų įrengia paslėptus įrenginius, kad perimtų mokėjimo informaciją, kai svečiai perbraukia korteles registruodamiesi arba pirkdami. Šis sukčiavimas viešbučiuose ypač paplitęs turistų gausiai lankomose vietovėse, kur lankytojai ne taip atsargiai elgiasi su finansiniais duomenimis.
Nekilnojamojo turto objektai, kuriuose nėra EMV lusto technologijos, kelia didesnę šio sukčiavimo riziką.
Keliautojai, prieš įvesdami kredito kortelių numerius, turėtų patikrinti, ar terminalai nėra suklastoti, ir apsvarstyti galimybę naudoti bekontakčius mokėjimo būdus, kai jie yra prieinami.
Būdami budrūs dėl neįprastų priedų mokėjimo įrenginiuose, galite gerokai sumažinti šio sudėtingo vagystės būdo pažeidžiamumą.
Apgaulingi kurorto mokesčiai ir paslėpti mokesčiai

Kai keliautojai patikrina galutines kurorto sąskaitas, daugelis būna šokiruoti aptikę mokesčius, kurių niekada nebuvo patvirtinę ar numatę.
Šiuos apgaulingus mokesčius dažnai sumoka nes ąžiningi darbuotojai arba apgavikai, kurie į svečių sąskaitas įtraukia išgalvotus kurorto mokesčius.
Paslėpti mokesčiai gali atrodyti kaip teisėti patogumų ar paslaugų mokesčiai, taip pasinaudojant lankytojų pasitikėjimu viešbučio valdžia.
Sukčiai gali prašyti pateikti slaptą informaciją arba atlikti papildomus mokėjimus, taip keldami grėsmę svečių asmeniniam ar finansiniam saugumui ir sukeldami painiavą dėl teisėtų išlaidų.
Norėdami apsisaugoti, keliautojai turėtų prašyti, kad užsakant viešbutį būtų atskleista informacija apie mokesčius, atidžiai tikrinti sąskaitas prieš išsiregistruodami ir nedelsdami suabejoti bet kokiais nepažįstamais mokesčiais.
Toks budrumas padeda išvengti netikėtų išlaidų ir galimų sukčiavimo atvejų.
Apsimetinėjimas viešbučio darbuotojais: Telefono skambučiai ir asmeniniai sukčiavimai
Be sukčiavimo kurorto mokesčiais, kita apgaulinga praktika yra nukreipta prieš nieko neįtariančius viešbučio svečius, kurie apsimetinėja asmenimis. Sukčiai apsimeta viešbučio darbuotojais skambindami telefonu arba bendraudami asmeniškai, prašydami pateikti slaptus duomenis, pavyzdžiui, kredito kortelės duomenis, kad tariamai išspręstų mokėjimo problemas arba pasiūlytų išskirtinių pasiūlymų.
Šie sukčiai taiko socialinės inžinerijos taktiką, sukuria dirbtinę skubą arba tvirtina savo autoritetą, kad manipuliuotų aukomis. Dažnai atskleidę konfidencialią informaciją svečiai sužino apie neleistinus mokesčius arba tapatybės vagystę.
Patarimai, kaip užkirsti kelią tokiems atvejams, yra šie: tiesiogiai patikrinti bet kokius personalo prašymus kreipiantis į viešbučio registratūrą oficialiais telefono numeriais, niekada nesidalyti finansine informacija be patvirtinimo ir skeptiškai vertinti netikėtus tariamų viešbučio darbuotojų pranešimus.
„Pernelyg geri, kad būtų tiesa” atostogų paketų pasiūlymai
Ar kada nors pastebėjote kurorto atostogų paketą, kurio kaina gerokai mažesnė už rinkos vertę? Būkite atsargūs – tokie pasiūlymai dažnai būna suklastoti atostogų paketai, kuriais siekiama pavogti jūsų asmeninę informaciją ir pinigus.
Tyrimai rodo, kad 40 % keliautojų susiduria su kelionių sukčiais, o dažniausiai pasitaikantys sukčiavimo atvejai – apgaulingi atostogų pasiūlymai. Sukčiai kuria profesionalias interneto svetaines su suklastotais atsiliepimais, kad atrodytų teisėti, ir reklamuoja prabangias nakvynės vietas neįtikėtinomis kainomis.
Atvykusios aukos dažnai sužino, kad jų užsakymai neegzistuoja.
Norėdami apsisaugoti, tikrinkite pasiūlymus oficialiose viešbučių svetainėse, tikrinkite saugius URL adresus ir atminkite: jei pasiūlymas atrodo pernelyg geras, kad būtų tiesa, greičiausiai taip ir yra.
Valiutos keitimo ir manipuliavimo bankomatais schemos
Operacijos užsienio valiuta yra labai pažeidžiamas kurortų lankytojų objektas. Turistai dažnai susiduria su nepalankiais valiutos keitimo kursais ir paslėptais komisiniais kurortų valiutos keityklose, todėl patiria didelių finansinių nuostolių.
Sukčiai išnaudoja keliautojus pasitelkdami klaidinančią reklamą ir apgaulingą praktiką, pabrėždami, kad prieš atliekant operacijas svarbu patvirtinti galutinę sumą.
Manipuliuojant bankomatais naudojami skimavimo įtaisai, kuriais užfiksuojama kortelių informacija, todėl būtina tikrinti bankomatus, ar juose nėra įtartinų priedų.
Kad kuo mažiau nukentėtų nuo šių sukčių, keliautojai turėtų apsvarstyti galimybę apsipirkti ne grynaisiais pinigais, o kredito kortelėmis. Toks būdas užtikrina geresnę apsaugą nuo sukčiavimo ir sumažina valiutos keitimo poreikį.
Taksi ir transporto permokų skaičiavimo būdai
Sukčiavimas transporto srityje dažnai apima ne tik manipuliavimą valiuta, bet ir transporto priemones, kuriomis lankytojai vežami po kurortines vietoves.
Taksi vairuotojai dažnai taiko per dideles kainas iš nieko neįtariančių keliautojų, pavyzdžiui, melagingai nurodo didesnes kainas, nei buvo sutarta iš pradžių, arba naudoja suklastotus skaitiklius, kurie kelionės metu padidina kainą.
Kai kurie vairuotojai prašo sumokėti iš anksto ir dingsta nesuteikę paslaugų.
Taip pat paplitę sukčiavimo atvejai, kai vairuotojai siūlo nepalankius valiutos keitimo kursus arba grąžina padirbtas kupiūras kaip grąžą.
Kad išvengtų tokių schemų, turistai turėtų pasitikslinti kainas su viešbučio personalu, naudotis oficialiomis taksi paslaugomis ir visada mokėti pasiekus kelionės tikslą.
Padirbti ekskursijų ir veiklos užsakymai
Populiarių kurortinių vietovių lankytojai dažnai susiduria su sudėtingomis schemomis, susijusi omis su suklastotais ekskursijų ir užsiėmimų užsakymais – tai vis dažniau pasitaikantis sukčiavimo būdas, nukreiptas prieš poilsiautojus, norinčius susipažinti su vietinėmis lankytinomis vietomis.
Sukčiai veikia suklastotose interneto svetainėse, kurortuose platina suklastotas brošiūras ir apsimeta teisėtais operatoriais, kad surinktų mokėjimus už neegzistuojančias paslaugas.
Šios suklastotos ekskursijų paslaugos paprastai reikalauja sumokėti visą sumą iš anksto, todėl atvykę turistai lieka įstrigę.
Apsaugos strategijos – prieš prisiimant įsipareigojimus ištirti patikrintus klientų atsiliepimus ir užsisakyti ekskursijas tik per patikimus paslaugų teikėjus arba pripažintas platformas.
Keliautojai turėtų patikrinti kelionių bendrovių įgaliojimus ir skeptiškai vertinti neįprastai mažų nuolaidų pasiūlymus, kurie dažnai tampa masalu šioms gudrioms schemoms.
Įsilaužimas į belaidį internetą ir skaitmeninės tapatybės vagystės kurortuose
Kurorto svečiai, kurie viešnagės metu jungiasi prie viešbučio tinklų, yra labai pažeidžiami dėl skaitmeninio saugumo.
Kibernetiniai nusikaltėliai dažnai sukuria suklastotus „Wi-Fi” tinklus, imituojančius teisėtą viešbučio ryšį, kad perimtų klientų informaciją. Svečiai gali nesąmoningai prisijungti prie šių suklastotų tinklų ir atskleisti slaptus duomenis, įskaitant kredito kortelių duomenis.
Papildomos grėsmės – sukčiavimo pranešimai, kuriais apsimetama oficialiu kurorto susirašinėjimu, ir viešai prieinamuose kompiuteriuose įdiegti raktų registratoriai.
Kenkėjiška programinė įranga, platinama per pažeistus tinklus, gali dar labiau pakenkti asmeninei informacijai.
Norėdami apsisaugoti nuo skaitmeninės tapatybės vagystės, keliautojai turėtų pasitikslinti oficialius tinklo pavadinimus su darbuotojais, vengti prisijungti prie finansinių sąskaitų per viešąjį „Wi-Fi”, o jungdamiesi prie viešbučio interneto paslaugų naudotis virtualiais privačiais tinklais.
Sukčiavimas lojalumo programomis ir apdovanojimų taškais
Daug keliautojų tampa lojalumo programų sukčiavimo aukomis, kuris kelia vis didesnę grėsmę kurortų pramonėje. Sukčiai vykdo sąskaitų perėmimo sukčiavimus, pasisavindami klientų įgaliojimus ir apsimesdami teisėtais programos atstovais, kad gautų asmeninę informaciją.
27 % svetingumo sektoriaus įmonių pranešė apie incidentus, dėl šių schemų neleistinai išperkami taškai ir padaroma didelė finansinė žala.
Viešbučiai gali kovoti su šia rizika įdiegdami dviejų veiksnių autentifikavimą ir stebėdami paskyras, ar jose nėra įtartinos veiklos.
Be tiesioginių piniginių nuostolių, šie pažeidimai mažina klientų pasitikėjimą, todėl mažėja pakartotinis verslas ir neigiami atsiliepimai. Poveikis prekės ženklo reputacijai dažnai viršija pavogto atlygio vertę.