Automobilio elektros sistema yra gyvybiškai svarbi kiekvienai transporto priemonei. Ji užtikrina ne tik variklio užvedimą, bet ir daugelio kitų sistemų – apšvietimo, signalizacijos, multimedijos ir kitos elektronikos veikimą. Vienas svarbiausių šios sistemos komponentų yra baterija, kuri reikalauja reguliarios priežiūros ir patikros. Laiku pastebėtos problemos gali padėti išvengti nemalonių staigmenų kelyje.
Kaip atpažinti galimas problemas?
Yra keletas aiškių požymių, signalizuojančių apie galimas elektros sistemos problemas:
- Silpnas priekinių žibintų ar salono apšvietimas, ypač veikiant varikliui tuščiąja eiga.
- Sunkus ir lėtas variklio užvedimas, ypač šaltu oru.
- Prietaisų skydelyje degančios įspėjamosios lemputės.
- Dažni elektros prietaisų veikimo sutrikimai, pavyzdžiui, multimedijos sistemos persikrovimai.
Būdai patikrinti energijos šaltinio būklę
Vizualinis patikrinimas
Pradėkite nuo nuodugnios akumuliatoriaus gnybtų apžiūros. Jie turi būti švarūs, tvirtai prisukti ir be korozijos požymių. Pastebėjus koroziją, ją galima pašalinti specialiais valikliais, vieliniu šepečiu arba sodos tirpalu. Taip pat, būtina apžiūrėti korpusą – ar nėra įtrūkimų, deformacijų ar kitų pažeidimų. Kadangi automobilių baterijos nuolat patiria temperatūrų svyravimus ir vibraciją, reguliari išorės apžiūra yra būtina.
Įtampos matavimas – tikslus būklės įvertinimas
Įtampos matavimas yra vienas patikimiausių būdų nustatyti akumuliatoriaus būklę. Šiam tikslui reikalingas specialus testeris arba multimetras.
Kaip atlikti matavimą:
- Išjunkite variklį ir palaukite 15-20 minučių.
- Nustatykite multimetrą į nuolatinės srovės (DC) įtampos matavimo režimą (20 V riba).
- Prijunkite raudonąjį laidą prie teigiamo (+) gnybto, o juodąjį – prie neigiamo (-) gnybto.
- Užsirašykite matavimo rezultatus.
Įtampos interpretavimas:
- 12,6–12,8 V: Pilnai įkrautas, puiki būklė.
- 12,4–12,6 V: Pakankamai įkrautas, gera būklė
- 12,0–12,4 V: Iškrautas, reikia įkrauti.
- Mažiau nei 12,0 V: Stipriai iškrautas, reikia pakrauti, arba keisti nauju.
Užvestu varikliu įtampa turėtų būti 13,7–14,7 V. Tai parodo, ar generatorius tinkamai krauna sistemą.
Automobilių akumuliatoriai reikalauja reguliarios patikros. Ji tokia pat svarbi, kaip ir kiti techninės priežiūros darbai. Laiku pastebėta problema padės išvengti netikėtumų ir užtikrins patikimą transporto priemonės veikimą. Rekomenduojama akumuliatoriaus būklę tikrinti bent kartą per du mėnesius, o šaltuoju metų laiku – dar dažniau. Tinkama priežiūra ne tik prailgins energijos šaltinio tarnavimo laiką, bet ir užtikrins sklandų automobilio eksploatavimą.