Tylus sėdėjimas laukiamajame, dantų grąžtas, kurio garsas perveria stuburą, nemaloni kvapų kombinacija – būtent tai daugelis prisimena iš vaikystės apsilankymų pas odontologą. Tačiau tie laikai keičiasi. Ir ne kosmetiškai, o iš esmės. Naujos kartos odontologai dirba visiškai kitaip, nei įprasta manyti. Ir ši skirtis jaučiama nuo pirmo žingsnio į kliniką – iki paskutinio pokalbio po procedūros.
Šiandieniniai specialistai nori ne tik sutaisyti dantis, bet suprasti, kaip jaučiasi žmogus, koks jo santykis su savimi, kodėl jis atidėjo vizitą metus ar net penkerius. Jie nebemato tik 32 dantų rinkinio – jiems rūpi visa žmogaus būklė. Ir tai nėra tuščia frazė.
Ne tik profesionalumas, bet ir žmogiškumas
Pirmas esminis pokytis – požiūris į žmogų. Vizitas pas odontologą nebeatrodo kaip bausmė. Niekas nešaldo jūsų šaltu tonu ar priekaištais už būklę. Gydytojas neieško kaltų, jis ieško sprendimo kartu su jumis. Daugelis pacientų pastebi, kad pokalbis tampa toks pat svarbus kaip ir pati procedūra – klausoma, domimasi, suprantama. Kartais užtenka kelių nuoširdžių žodžių, kad dingtų įtampa.
Technika ne viską lemia – svarbiau kaip ja naudojamasi
Nors klinikose netrūksta įrangos, kuri primena mini laboratorijas, ne viskas sukasi apie technologijas. Skirtumą daro ne tik įrankiai, o tai, kaip su jais elgiamasi. Naujos kartos odontologai mokosi nuolat, domisi ne tik medicina, bet ir psichologija. Jie supranta, kad žmogus, praradęs dantį, kartais labiau išgyvena dėl pasitikėjimo savimi nei dėl paties danties. Todėl vietoj sausos techninės kalbos jie pasirenka žodžius, kurie veikia kaip nuskausminamieji – emocijoms.
Odontologai Panevėžyje: pokytis jau čia
Šį pasikeitusį požiūrį jaučia ir miestų gyventojai. Ypač Panevėžyje. Čia vis daugiau žmonių pasakoja, kad po ilgos pertraukos grįžta pas odontologus ne iš baimės, o iš noro pasirūpinti savimi. Viena moteris pasakojo, kaip ilgą laiką vengė kabineto, nes jautėsi teisiama. Tačiau apsilankius pas jauną gydytoją, viskas pasikeitė: „Jis nesišypsojo dirbtinai, jis mane išgirdo. Ir ne tik kaip pacientę.“
Tokie pasakojimai nesunkiai randa atgarsį. Gydytojai, kurie moka bendrauti, tampa tais, kuriuos rekomenduojame draugams. Ir tai nebėra tik apie plombą ar balinimą. Tai apie jausmą – kad tavimi pasirūpino.
Kuo šie specialistai kitokie?
Jų skirtumai išryškėja ne teorijoje, o praktikoje:
Skiria laiko pokalbiui – net jei tai tik trumpas pasitikslinimas, kaip jaučiatės, tai keičia visą bendravimą.
Stabdo, jei skauda – nekenčia to, ką kentė patys vaikystėje. Todėl procedūros švelnesnės.
Paaiškina paprastai – jokių nesuprantamų terminų. Vietoj to – palyginimai, kad aiškiau ir ramiau.
Gerbia jūsų laiką – ne tik punktualumu, bet ir tuo, kad nekaltina, jei delsėte ateiti.
Ar verta keisti įpročius?
Jei vis dar renkatės gydytoją pagal tai, „kur mama ėjo“, laikas pergalvoti. Naujos kartos odontologai – tai ne mada, o nauja kokybė. Ne tik gydymo, bet ir bendravimo. Ir tai keičia viską. Nuo to, kaip jaučiatės kabinete – iki to, kaip šypsotės sau veidrodyje.
Gal tai laikas – pakeisti ne tik dantų šepetėlį, bet ir požiūrį į odontologiją?