Ko negali garantuoti SEO specialistas?
Radote SEO specialistą, kuris garantuoja pirmą vietą Google paieškoje? Bėkite nuo jo kuo toliau. Būtent tai jums pasakys daugelis specialistų. Kaip yra iš tikrųjų? Ar specialistas gali garantuoti pirmą vietą? Prieš atsakant į šį klausimą, panagrinėkime situaciją. Nuo ko priklauso, kurioje vietoje atsidurs svetainė? Domeno reitingo, svetainės turinio, Google algoritmų, konkurentų įdirbio ir daugelio kitų dalykų. Iš esmės, yra tiek daug faktorių, kurie turi įtakos puslapio pozicijai, jog būtų naivu tikėtis, jog SEO specialistas gali nuspėti, kurioje pozicijoje atsidurs svetainės puslapis pagal pasirinktą raktažodį. Taigi iš esmės specialistai, teigiantys, jog jie negali to garantuoti yra teisūs. Bet tik iš esmės. SEO specialistai negali garantuoti pirmos vietos, tačiau jie gali įvertinti konkurenciją, kliento internetinę svetainę ir iš karto pasakyti preliminarius rezultatus. Pavyzdžiui, yra labai konkurencingų nišų, kurioms prireikia ne vienerių, o net kelerių metų įdirbio, jog būtų galima atsidurti pirmame puslapyje. Apie tai specialistas turėtų informuoti konsultacijos metu. Tam tikrais atvejais specialistas turėtų ne garantuoti pirmos vietos, o įspėti, jog klientas neatsidurs pirmame puslapyje. Ypatingai tais atvejais, kai svetainė yra nedidelė ir nauja. Neretai tokioms svetainės tenka susidurti su puslapių indeksavimo problemos, taip pat sudėtinga sėkmingai konkuruoti su kitais, kai svetainės domeno reitingas yra nedidelis. Specialistas gali įvertinti jūsų situaciją ir pasakyti, ko tikėtis iš SEO paslaugų. Bet net ir su dideliu biudžetu jis negali garantuoti pirmos pozicijos.
Nuo ko priklauso paslaugų kaina?
Jeigu bent kartą teko pasidomėti SEO paslaugų kainomis, tuomet greičiausiai jau pastebėjote didžiulį kainų skirtumą. Net ir tos pačios internetinės svetainės optimizavimui viena įmonė gali pasiūlyti kelis šimtus eurų, kita – kur kas didesnę sumą. Nuo ko priklauso paslaugų kaina? Kodėl kainos taip stipriai skiriasi? Prieš rinkdamiesi įmonę, atsižvelkite į šiuos dalykus:
- SEO specialistų duomenų bazė. Deja, bet ne kiekvienas SEO specialistas žino, kur galima pigiai ir kokybiškai talpinti nuorodas, dėl to kartais reikia mokėti brangiau.
- Specialisto darbo patirtis ir valandinis užmokestis. Jeigu įmonėje dirba patyrę profesionalai, tuomet gali būti, jog už paslaugas mokėsite brangiau. Visgi šiuo atveju brangesnės kainos tikrai nereikia vengti. Patyręs specialistas gali konsultuoti ne tik SEO klausimais, bet ir pastebėti programines klaidas bei iš esmės konsultuoti internetinės rinkodaros klausimais. Jeigu ieškoti patyrusio specialisto, nesitikėkite gauti pigų kainos pasiūlymą.
- Jeigu ieškote įmonės, o ne laisvai samdomo SEO specialisto, nusiteikite, jog reikės mokėti šiek tiek brangiau. Įmonei reikia ne tik mokėti atlyginimus, bet ir pasirūpinti darbo vieta, priemonėmis ir kt. Dėl to suma automatiškai tampa didesnė. Kartais gali reikėti mokėti ir papildomus mokesčius, pvz.: PVM. Tačiau tai toli gražu nereiškia, jog reikia rinktis laisvai samdomą SEO specialistą, o ne įmonę. Priešingai, jeigu norite visapusiškai kokybiškų paslaugų, rinkitės įmonę. Įmonėje dažniausiai dirba daugiau nei keli specialistai, todėl galite tikėtis geresnės paslaugų kokybės. Be to, SEO paslaugas teikiančios agentūros neretai taip pat teikia ir internetinių svetainių kūrimą bei kitas paslaugas. Taigi specialistai visada galės konsultuotis ne tik su kitais specialistais, bet ir programuotojais.
- Priklauso ir nuo to, kokias paslaugas pasirinksite. Ne paslaptis, jog kiekviena SEO agentūra dirba skirtingai. Kai kurios orientuojasi į srauto pritraukimą, kitoms svarbu parodyti, jog klientas gali būti pirmose vietose pagal pasirinktus raktinius žodžius. SEO agentūra gali pasiūlyti ne tik vidinį ir išorinį optimizavimą, bet ir siūlyti atskirą biudžetą svetainės turiniui ir kt. Atkreipkite dėmesį į tai, kas įeina į kainą, tuomet palyginkite ją su kitų agentūrų siūlomomis kainomis.
Tai vieni iš pagrindinių dalykų, į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis kainą. Visgi prisiminkite, jog tikrai yra ir daugiau dalykų, kurie turi įtakos kainai. Pavyzdžiui, kiek įmonė nori uždirbti, kiek žmonių dirbs prie projekto (tikrai taip, kartais prie jūsų projekto gali dirbti ne tik SEO specialistas, bet ir jo asistentas, projektų vadovas), taip pat, žinoma, ir nuo paslaugų kokybės. Pažadėti potencialiam klientui pigią kainą labai nesudėtinga. Tačiau vėliau kyla sunkumų tęsiant pažadus ir įgyvendinant kliento lūkesčius. Rinkitės SEO agentūrą atidžiai ir neskubėkite pasitikėti laisvai samdomais specialistais. Deja, bet agentūra turi daugiau privalumų ir neretai verta mokėti šiek tiek brangiau.
Patarimai, norintiems stebėti SEO specialistų darbo rezultatus
Jeigu nepasitikite pasirinktu SEO specialistu, tuomet turėtumėte paprašyti prieigos prie Google Analytics. Čia galėsite stebėti, kaip auga srautas bei kitus duomenis. Taip pat galėsite pridėti Google Search Console, kur matysite ne tik augančias pozicijas, bet ir raktažodžių kiekį, nuorodų kūrimą ir kt. Akivaizdu, jog stebėti, ar dirbama su projektu yra labai lengva. Reikia tik paprašyti prieigos, kuri leistų matyti besikeičiančius rezultatus.